رموز آیت الکرسی

آمار مطالب

کل مطالب : 1892
کل نظرات : 75

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 101
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 1868
بازدید ماه : 17839
بازدید سال : 78849
بازدید کلی : 403547
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سید محمد سیداصیل
تاریخ : پنج شنبه 10 بهمن 1392
نظرات

۵۰ کلمه بودن آیةالکرسی

رسول خاتم(صلی الله علیه وآله)به حیدر کرار علی(علیه السلام)فرمودند:قرآن کلام برتر و بزرگ است و سوره بقره سیدقرآن و آیةالکرسی سید بقره است.درآیةالکرسی پنجاه کلمه است و در هرکلمه پنجاه برکت است(مجمع البیان،ج ۲،ص۱۵۷)

اثر خواندن آیةالکرسی در صبح

هر کس در صبح یکبار آیةالکرسی را تلاوت کند خداوند یک فرشته را مأمور میکند تا شب از او محافظت کند ،هر کس دو بار تلاوت کند دو فرشته،هرکس سه مرتبه تلاوت کند سه فرشته،هرکس چهار بار آیةالکرسی را بخواند چهار فرشته.چون شخص۵ مرتبه آیةالکرسی را تلاوت کند از طرف خدای عزیز جل جلاله ندا رسد بنده مرا وا گذارید من خود از او محافظت خواهم نمود.(انوار نعمانیه)

آیةالکرسی و نماز مستحبی

امام صادق (علیه السلام)فرمودند:هر کس در هر رکعت از نماز مستحبی خود،سوره توحید و قدر و آیةالکرسی را بخواند خداوند او را موفق به افضل اعمال انسانها نموده است(ثواب الاعمال ص۳۳)

تلاوت آیةالکرسی هنگام خواب

از آمام علی بن موسی الرضا(علیه السلام) روایت شده است:هر کس هنگام خواب این آیه شریفه را تلاوت کند بخواست خدا از فلج و سکته حفظ می شود(الکافی ،ج۲،ص۶۲۱)

تقویت حافظه

سلمان فارسی(رحمةالله علیه) از رسول خاتم(صلی الله علیه وعلی آولاده)نقل می نماید:هر کس آیةالکرسی را با زعفران بر کف دست راست خود بنویسد و به زبان بلیسد و بنوشد،چنانچه این عمل را ۷ روز پیاپی انجام دهد،هرگز چیزی را فراموش نکند و فرشتگان برایش از خدای عزیزجل جلاله آمرزش بخواهند.آیةالکرسی طلسم عظیم القدر،محسن آشتیانی)

شفای بیمار

امام صادق(علیه السلام)به ابن حمّادفرمودند:آیةالکرسی را در ظرف آبی بنویس و به آب پاک بشوی و بنوش و بیاشام از تب رها می شوی

طلب حاجت و نابودی دشمن باآیةالکرسی

جهت نابودی دشمن ،۴۰ مرتبه آیةالکرسی را تلاوت نماید،چون به*یعلم ما بین ایدیهم*رسید مابین دو حرف میم دشمن را در نظر آورد و یاد کند.برای طلب حاجت و مطلوب به همین عددبخواند و بین ۲حرف عین در*یشفع عنده* حاجت را یاد کند.همچنین خواندن ۷ مرتبه بر نمک طعام ومخلوط در غذای مطلوب نمایدباعث ایجاد محبت شدید می شود.

خواندن آیةالکرسی هنگام وضو

از امام محمد باقر(علیه السلام)روایت شده است:هر کس بعد از وضو آیةالکرسی را بخواند،خداوند به او ثواب ۴۰ سال عبادت به عطا کند و در بهشت در درجه چهلم جا دهد و ۴۰ حوری به تزویج کند.(جامع الأخبار،ص۵۳)

آیت الکرسی با معنی 

اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْضِ ۗ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِندَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ ۖ وَلَا یَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ * لَا إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ ۖ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ ۚ فَمَن یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِن بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیٰ لَا انفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ * اللَّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ ۖ وَالَّذِینَ کَفَرُوا أَوْلِیَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ ۗ أُولَٰئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ ۖ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ
 معنی به فارسی
خداست که معبودى جز او نیست؛ زنده و برپادارنده است؛ نه خوابى سبک او را فرو مى‌گیرد و نه خوابى گران؛ آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است، از آنِ اوست. کیست آن کس که جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند؟ آنچه در پیش روى آنان و آنچه در پشت سرشان است مى‌داند. و به چیزى از علم او، جز به آنچه بخواهد، احاطه نمى‌یابند. کرسى او آسمانها و زمین را در بر گرفته، و نگهدارى آنها بر او دشوار نیست، و اوست والاى بزرگ. * در دین هیچ اجبارى نیست. و راه از بیراهه بخوبى آشکار شده است. پس هر کس به طاغوت کفر ورزد، و به خدا ایمان آورد، به یقین، به دستاویزى استوار، که آن را گسستن نیست، چنگ زده است. و خداوند شنواى داناست. * خداوند سرور کسانى است که ایمان آورده‌اند. آنان را از تاریکیها به سوى روشنایى به در مى‌برد. و [لى‌] کسانى که کفر ورزیده‌اند، سرورانشان [همان عصیانگران=] طاغوتند، که آنان را از روشنایى به سوى تاریکیها به در مى‌برند. آنان اهل آتشند که خود، در آن جاودانند.

 منبع  : www.shiasun.com


تعداد بازدید از این مطلب: 466
موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








********به وبلاگ من خوش آمدید********* خدایا مرا ببخش / مرا فهمی ده تا فرامین وحکمت هایت را درک کنم/ و مرا فرصتی دیگر برای بهتر بودن ده تا دستهاو زبان تو شوم . آمین یا رب العالمین


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود